Verantwoord afvallen

Het lijkt wel of er elke week een nieuw boek in de boekenwinkel ligt met alweer een nieuwe wondermethode om af te vallen. Glanzende foto’s en een stralende glimlach moeten je ervan overtuigen dat dit dieet, in tegenstelling tot al die andere diëten, je geluk en succes zullen brengen. Op naar een magerder bestaan!  Natuurlijk weten we allemaal dat het meestal niet zo eenvoudig is. Nadat de nieuwigheid eraf is, vervallen we opnieuw in onze oude voedingsgewoonten en voor je het weet zijn de kilo’s er terug bijgekomen.

De meest verantwoorde manier om af te vallen is een permanente, haalbare aanpassing van onze voedingsgewoonten. Dat betekent dat je best niet gaat crash diëten vlak voor de bikinitijd. Wekenlang enkel nog wortels eten lijkt me ook niet zo’n fantastisch idee. Je lichaam houdt van regelmaat en gewoonte en functioneert optimaal met een beetje beweging en voldoende vitaminen.

Aanrader: een natuurlijk, gezond en bovenal verantwoord dieet met shakes is Be-Slank!

De beste manier om af te vallen is langzaam. Het best kan je beginnen met de extraatjes te minderen. Een koekje of wat chips af en toe is geen probleem, maar besef dat dat allemaal extra calorieën zijn. Als je vaak alcohol drinkt, weet dan dat je je calorieopname al heel wat kan doen dalen door een glas bier minder. Vervolgens verklein je de porties van je maaltijden. Zorg dat je nog steeds voldoende groenten en fruit eet, minder de hoeveelheid aardappelen, rijst en brood.

Als je langzaam dingen veranderd en nieuwe routines en gewoonten creëert, dan is dat veel makkelijker om op langere termijn vol te houden.

Hier lees je meer informatie over het eiwitdieet, inclusief schema.

Zoek naar gezondere tussendoortjes die je ook lekker vindt, leer één of twee recepten van maaltijden die makkelijk te bereiden zijn, maar die ook lekker zijn. Wees niet te streng met jezelf, je mag gerust nog wel eens  genieten van iets zoets, zolang het maar niet elke dag is.

 

start pagina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *