Superfood gerechten voor een gezond lijf

Nederlanders zijn steeds bewuster van een gezonde levensstijl en we eten dan ook steeds meer superfoods om onze gezondheid een boost te geven. Superfoods zijn de voedingsmiddelen die een hoge concentratie aan gezonde voedingsstoffen bevatten. Echter is voor veel mensen nog niet altijd duidelijk welke producten superfoods zijn en welke gerechten we ermee kunnen maken. Hieronder daarom een aantal gerechten die voornamelijk bestaan uit superfoods. Naast dat deze ontzettend gezond voor je zijn, zijn ze ook nog eens erg lekker om van te genieten.

Dit zijn onze tips

De eerste tip is om een schaal met yoghurt en havermout te maken. Daarbij gaat het niet om de kant en klare haver, maar om de ouderwets gerolde. Ook kun je de yoghurt vervangen met magere kwark. Voeg hier een beetje melk aan toe met chiazaden. Chiazaden zijn ook erg gezond voor je lichaam en bevatten een hoge concentratie aan eiwitten. Eventueel is er nog fruit, zoals bosbessen aan toe te voegen.

De tweede tip en tevens mijn favoriet is het maken van smoothies. Dit omdat het gemakkelijk is en je ontelbare varianten kunt maken die bovendien nog lekker smaken. Voor een smoothie gebruik je wederom yoghurt, spinaziebladeren en bevroren fruit. In de supermarkt zijn er zakken met gemixed bevroren fruit te vinden. Dit geeft je smoothie direct een koude verfrissende smaak. Ook noten en zaden zijn gemakkelijk bij een smoothie in te gooien. Een combinatie die relatief weinig wordt gebruikt, maar wel een aanrader is, is broccoli. Broccili is bovendien een van de meest voedzamde producten die we kennen.

Een salade kennen we ook allemaal, maar wij doen er graag nog een schepje bovenop. Maak er daarom een diverse salade van. Bij de veldsla voeg je stukjes vis, zoals zalm of tonijn toe. Daar voeg je feta kaas, noten, zaden en vers fruit aan toe en meng dit door elkaar. Op deze manier heb je een heerlijke maaltijd gemaakt met een salade.

https://www.superfood.nl/

start pagina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *